Friday, July 23, 2010

Red Box

I miss Red Box... renting movie for $1.09 US dollar! =D It's convenient, it's fair, and it's a practical way for entertainment! Even Taiwan's movie renting isn't as cheap as Red Box!!!! Sth I started missing heaps... also, SOUPLANTATION!!!!! >< Still receive its coupons once in a while (drooling....... ><)


Been to two small groups in Dayspring~ Liked both. Although they gave me distinct feelings, I see their strength... ahem, should I continue checking out the rest of the two groups, or should I just settle with one of them? 想到蔡牧師說過一句經典的話, "如果(我)夠成熟的話, 應該是什麼人都可以接受(結婚)" - 當然不是說伴侶隨便去路邊找就可以結婚, 但是他講到個重點: 越成熟的人, 能夠搭配且擁有美好婚姻的人就更廣, 更不會受限制. 雖然當時大家都聽聽/講講笑笑, 但是我可是打從心裡贊成他的說法... 心胸寬廣, 健康的人能接納的人更多, 能配合的人更多... =) 同樣的邏輯也可以應用在這裡 -- 其實待在哪個小組也可以不是重點... 他們各有我覺得小組某些好的特點, 分別是組員的屬靈成熟度 + 真誠/transparent. 認真想想, 我現在最想要小組的東西是甚麼呢? 1) 屬靈同伴 2) 可以給與/服事的人. 用這個觀點來看, 我......... 還是覺得不太確定. Karen曾建議說要看哪裡有potential的弟兄多 =p 可是我卻也覺得人看跟 神預備不一定成正比... 所以也是無解. 最近看猶大書看到不要做倚靠血氣的人, 所以... Lord, I lift this up to You... enlighten me and show me the path. I trust You, Lord!!!!!!

No comments:

Post a Comment