Thursday, August 13, 2009

1 Peter 1:20-21; 23-25 & Colossians 3:2 & 22b

My cell group has been following GetPassage of this preset schedule of 3-months Scripture reading on both OT & NT. I'm positive it has blown us off since the 1st week, cuz there're like 7 chapters a day?! It's now almost coming to the end, I thank God that I followed through, well... hopefully.


彼前1:20-21 基督在創世以前是預先被 神知道的, 卻在這末世才為你們顯現. 你們也因著他, 信那叫他從死裡復活, 又給他榮耀的 神, 叫你們的信心和盼望都在於 神.
彼前1:23-25 你們蒙了重生, 不是由於能壞的種子, 乃是由於不能壞的種子, 是藉著 神活潑常存的道. 因為: “凡有血氣的, 盡都如草, 他的美榮都像草上的花. 草必枯乾, 花必凋謝; 唯有主的道是永存的.“


我何等榮幸跟感恩能生在耶穌顯現的末世.. get to know Him after His resurrection, and be able to build my foundation in Him! 基督是被預定的.. 而我的出生也是被預定的.. 為著我的年代, 我在 神big picture的計畫裡, 我蒙了這樣的恩... 其實話語真的有限, 我也不是很會表達我的感受的人... 簡單的說, 我找到生命永恆的意義, 生命認識那永不壞種子的源頭!

歌羅西書3:2 Set your minds on things above, not on earthly things. 3:22b 講到做僕人 (slaves) 的心態... "不要只在眼前伺奉, 像是討人喜歡的, 總要存心誠實敬畏主." 不是第一次讀到這節, 但今天有個另一個感想... 相對來說, 那應該不像是討人喜歡的服事, 應該是討主喜悅.. seek the things above, not on what's seen on earth. 忽然, 想到什麼是things above?! 代表不是我現在肉眼看得到的東西 (think of character, souls), 之後.. 想到什麼是我們容易看到的 - money, and then.. talents! 我想到我很看重伴侶的, 其中一項是... 才能! 我很在意我以後的伴侶要有我很佩服的某個才幹, it doesn't limited to a certain area, just.. sth that attracts me that I know! 忽然覺得是否我一直在選伴侶上注意的點不是最重要的.... 主啊, 幫助我.. seek and desire for things above, not worldly things, and most of them are tangible things. This is such an opposite teaching from what the world is telling us through media, TV, news, products, all over the world. Help me to not be trapped inside blindly and re-shift my focus back on things unseen that Your heart is on.

No comments:

Post a Comment