Monday, October 31, 2011

新加坡四天三夜之旅!oh yay!

當時哥問我是否要去陪他出國時(每四個月得出國避當兵),聽到是新加坡我是沒太有興趣~ 雖然距離上次去已經是。。。。。more than 15 yrs? 小時候去的所以沒甚麼印象了,只記得不能吃口香糖,地上都很乾淨~ XD 不過,既然哥堅持,我就當是陪遊吧!!不過看來有時期待小,倒會有莫名的驚奇&樂趣!雖然只是短短三天(扣掉飛行等)我覺得我已經對於主要的景點很熟了耶!哈哈 多虧這半年多在台北的狂走訓練以及對新環境的適應~類似相同亞洲氣氛及環境的Singapore, isn't that much of a difference in many ways (:

Hope to briefly jog down my itinerary, hoping this will benefit backpackers & individual travelers! First off, DO grab the map of Singapore (free map for visitors) at the Chengi airport! I didn't realize how useful it was until the 2nd day >< Walked about Marina Square a bit, then... took Aljunied station back home! Saw lots lots small vendors and crowds! it was fun! Some sceneries were as if i was in China XD

Places I wish I went:
1) 無招牌海鮮:8 Raffles Ave, #01-14/16.
2) 文東記海南雞飯:18 Cheong Chin Nam Rd (new Newton MRT)

So what's lemak?

No comments:

Post a Comment